Subject: 13190 km 2,875 Metsa tee projekt
From: "Triinu Kooskora | Roadplan" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
Date: Thu, 9 Jan 2025 22:31:18 +0200

Tere!

Oleme 23.12.2024 Transpordiameti poolt esitatud märkuste põhjal teinud
korrektuurid põhiprojektis „Metsa tee teed ja tehnovõrgud“ (Roadplan OÜ
töö nr 22027) ning esitame kooskõlastamiseks korrigeeritud
projektlahenduse.

Kommentaarid märkustele olen lisanud allpool olevasse 23.12.2024 saadetud
kirja sinise tekstina.

Projektlahendus on võimalik alla laadida lingilt:
<https://estroadplan.sharepoint.com/:u:/s/22027ToomajaSepaojaDPteedjatehno
vrgud/EQcfD3_9TQ1BrIV_5RxqvU8BifGD5wnEDzjV6h4usAbnjg?e=eS5msr>
22027_PP_Metsa tee_09.01.2025.zip

Palume Transpordiameti kooskõlastust projektlahendusele.

Lugupidamisega

Triinu Kooskora
Projektijuht

+372 5289315 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Sent: Thursday, January 9, 2025 8:19 AM
To: Triinu Kooskora | Roadplan <[email-masked]>
Subject: RE: 13190 km 2,875 Metsa tee projekt

Tere.

Saate materjalid saata üldmeilile [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  , asjaajamiskorralduses on selline
kokkulepe.

Vaatame projekte läbi nende esitamise/registreerimise kuupäevalises
järjekorras. Tööde läbi vaatamise aeg sõltub lahendamisel olevate tööde
arvust. Maksimum läbi vaatamise aeg on seadusele tuginedes 30 päeva.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Triinu Kooskora | Roadplan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, January 8, 2025 4:28 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: 13190 km 2,875 Metsa tee projekt

Tere, Merike!

Viisime omalt poolt korrektuurid sisse, aga tahtsin üle küsida, kas saadan
projektmaterjali taaskord üldisele e-mailile, et Transpordiametilt
kooskõlastus saada ja kas peame arvestama taaskord 30 päevaga, et
tagasisidet saada.

Lugupidamisega

Triinu Kooskora
Projektijuht

+372 5289315 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, December 23, 2024 7:59 AM
To: Triinu Kooskora | Roadplan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: 13190 km 2,875 Metsa tee projekt

Tere.

Tänan täienduste eest.

1.	Maade eksperdilt tähelepanek  - Sidekaabel ulatub kaevu ja selle
ümber peab ka olema IKÕ ala, lisada tingmärkidesse sidekaev ja sulgudesse,
kellele see kuulub, et oleks näha, et kaev sidemaakaabelliini omanikule ei
kuulu. Aga kaabel kuulub kaevus talle (manuses näidis).

Korrigeeritud IKÕ ala joonist.

2.	Palun veidi laiendada Metsa tee kõrvale projekteeritud imbnõva
madalamat kohta, et välistada suurvee aegne vee võimalik liikumine
riigitee alusele maale.

Imbnõva Metsa tee külgneval alal laiendatud.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Triinu Kooskora | Roadplan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, November 26, 2024 4:43 PM
To: MNT Teed <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Cc: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: 13190 km 2,875 Metsa tee projekt

Tere!

Oleme teinud korrektuurid põhiprojektis „Metsa tee teed ja tehnovõrgud“
(Roadplan OÜ töö nr 22027) ning esitame kooskõlastamiseks korrigeeritud
projektlahenduse.

Kommentaarid märkustele olen lisanud allpool olevasse 13.11.2024 saadetud
kirja sinise tekstina.

Projektlahendus on võimalik alla laadida lingilt:
<https://estroadplan.sharepoint.com/:u:/s/22027ToomajaSepaojaDPteedjatehno
vrgud/ESQmsYKO3E5NrUH3oTd8ROABPZoleKSzO3lvwQMPS97fZg?e=POCk6J>
22027_PP_Metsa tee_25.11.2024.zip

Palume Transpordiameti kooskõlastust projektlahendusele.

Lugupidamisega

Triinu Kooskora
Projektijuht

+372 5289315 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, November 13, 2024 10:23 AM
To: Triinu Kooskora | Roadplan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: 13190 km 2,875 Metsa tee projekt

Tere.

Tänan täienduste eest. Mõned tähelepanekud:

1.	Maade eksperdilt sidekanalisatsiooni IKÕ plaani kohta:

*	Asukoht riigitee suhtes veeru võib ära kustutada.
*	Puudub kirjanurk vastava infoga, manuses näidis.
*	Kui sidekaev tuleb lepingusse, siis tuleks ka see tingmärkidesse
lisada: projekteeritav sidekaev.

Kui olemasolev kaev, siis see tingmärkidesse märkida: olemasolev sidekaev

Kui sidekaev hakkab kuuluma teisele ettevõttele, siis see info
tingmärkidesse, nt projekteeritav sidekaev (ELASA).

Korrigeerisime IKÕ joonist. IKÕ joonis leitav 03_ENV+ELT_Side, valgustuse
osa lisade kaustast.

2.	Korduv märkus - sademevett mitte juhtida võõrale kinnistule, so
riigitee alusele maale (vt 06.12.2022 kiri nr 7.1-1/22/26900-2 p 11).
Praeguses olukorras riigiteel selles teelõigus imbnõvad puuduvad ja  ei
ole ka vajalikud ning sellises ulatuses nende otstarve puudub. Üldine
põhimõte on, et riigitee äärde imbkraave ei kavandata. Kui immutamise
vajadus on nüüd esile tulnud seoses arendusalaga, siis tuleb veed immutada
väljaspool riigitee alust maad.

Korrigeerisime lahendust. Imbnõva projekteeritud Metsa tee kõrvale.

3.	Krundijaotuskava joonisel tuleb Pos 1 äralõige tähistada selgelt
ja kõigile arusaadavalt. Äralõige tähistada suletud polügoonina. Äralõike
kujutamiseks kasutada viirutust (Pattern name ANSI31) ja viirutuse samm
(Hatch Pattern Scale) valida vastavalt joonise mõõtkavale, et joonis jääks
arusaadav ja loetav. Kirjanurka lisada „Krundijaotuskava plaan“. (vt
„Krundijaotuskava- ja servituudi seadmise plaani koostamise nõuded“).
Eemaldada tingmärgid, mida joonisel ei kasutata.

Korrigeerisime KJK joonist. KJK joonis leitav 01_AA_Uldosa lisade
kaustast.

P.S. Samad tähelepanekud EHRis.

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Triinu Kooskora | Roadplan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, October 21, 2024 8:44 AM
To: MNT Teed <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Cc: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: 13190 km 2,875 Metsa tee projekt

Tere!

Oleme teinud korrektuurid põhiprojektis „Metsa tee teed ja tehnovõrgud“
(Roadplan OÜ töö nr 22027) ning esitame kooskõlastamiseks korrigeeritud
projektlahenduse.

Kommentaarid märkustele olen lisanud allpool olevasse 10.10.2024 saadetud
kirja sinise tekstina.

Projektlahendus on võimalik alla laadida lingilt:
<https://estroadplan.sharepoint.com/:u:/s/22027ToomajaSepaojaDPteedjatehno
vrgud/EbV_AQAjyPpFhsgN30E7DRMBy9bGDY_714kBnIP_3QiG8Q?e=ivCMw8>
22027_PP_Metsa tee_18.10.2024.zip

Palume Transpordiameti kooskõlastust projektlahendusele.

Lugupidamisega

Triinu Kooskora
Projektijuht

+372 5289315 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, October 17, 2024 8:46 AM
To: Triinu Kooskora | Roadplan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 13190 km 2,875 Metsa tee projekt

Tere.

Palun arvestage ehitusspetsialisti seisukohaga.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Triinu Kooskora | Roadplan < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, October 15, 2024 12:50 PM
To: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: 13190 km 2,875 Metsa tee projekt

Tere!

Paluksin selgitust ehitusspetsialisti märkusele.

Ehitusspetsialisti tähelepanek:

- riigitee laiendamine, ristmiku rajamine teha asfaltkattega AC16surf 5cm
killustikalusel 25cm.

Varasemalt oleme Transpordiametilt saanud märkuse (04.04.2024, kirja
saatja Merike Joonsaar): Teeregistri järgi on riigitee katteks pinnatud
kruusatee (mitte a/b kate). Katend vajab täpsustamist.

Paluksin täpsustada, mis kattega ristmiku rajamisel arvestama peame.

Lugupidamisega

Triinu Kooskora
Projektijuht

+372 5289315 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, October 10, 2024 2:15 PM
To: Triinu Kooskora | Roadplan < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: FW: 13190 km 2,875 Metsa tee projekt

Tere.

Tänan projekti eest.

1.	Edastan tehnovõrkude spetsialisti tähelepanekud projekti töö nr
2405K2, sidevarustuse kohta:

-  Ei saa nõustuda sideehitiste, sidekanalisatsiooni, sidekaev
paigaldamisega riigitee nr 13190 km 2,88-2,95 muldkehasse ca 1,0-1,1 m
oleva asfaltkatte servast, kruuskattega tugipeenrasse, oleva ELA096
kõrvale.

-  Ei saa nõustuda riigi teemaa koormamisega tehnovõrkudega arendaja
tarbeks kui arendajal on olemas vaba maa ja ruum. Ei ole mõistlik arendaja
tarbeks koormata riigi kinnistut kui on võimalus teha tehnovõrkude
ristumine riigiteega nr 13190 km 2,95 oleva sidekaevu ELA095K12 juurest
(punane markeering) kust on kavandatud liitumine ELA SA
sidekanalisatsiooniga ning edasi sealt kogu DP ala teenindav tehnovõrk
paigaldada Metsa tee kruntidele

P.S. Välisvalgustuse ja veevarustuse kohta märkuseid ei ole.

Roadplan OÜ 18.10.2024: Oleme teinud korrektuurid sidevarustuse
lahenduses.

2. Ehitusspetsialisti tähelepanek:

- riigitee laiendamine, ristmiku rajamine teha asfaltkattega AC16surf 5cm
killustikalusel 25cm.

Roadplan OÜ 18.10.2024: riigitee konstruktsioon korrigeeritud.

3. Muud teede osa tähelepanekud.

- koostada krundijaotuskava. Roadplan OÜ 18.10.2024: KJK on koostatud,
asub üldosa lisade all.

- tehnovõrkude kavandamisel riigitee alusele maale tuleb koostada isikliku
kasutusõiguse seadmiseks IKÕ plaanid. Roadplan OÜ 18.10.2024: IKÕ plaan
sidekaabli kohta on koostatud, asub side ja valgustuse osa lisade all.

- nähtavuskolmnurga mõõt LN2=7m (mitte 3m) Roadplan OÜ 18.10.2024:
nähtavuskolmnurk LNs=7m on projektlahenduses ette nähtud.
Liikluskorralduse joonistelt see ka välja loetav.

- sademevett mitte juhtida võõrale kinnistule, so riigitee alusele maale
(vt 06.12.2022 kiri nr 7.1-1/22/26900-2 p 11). Sademevee käitlemisel
eelistada lahendusi, mis võimaldavad sademeveest vabaneda selle
tekkekohas. Sademeveest vabanemiseks eelistada looduslähedasi lahendusi
nagu rohealasid, viibetiike, vihmaaedasid, imbkraave ja muid lahendusi,
mis võimaldavad sademeveest vabaneda eelkõige maastikukujundamise kaudu.
Roadplan OÜ 18.10.2024: Sõidutee kõrvale oleme imbkraavid ette näinud.
Konkreetne viide imbkraavi kohta on näha ka vertikaalplaneeringu joonisel.

4. Lisaks edastame arendajale esmase info maa omandamise kohta ja
ehitamise kohta riigitee alusel maal (punktid 1-4).

1.	Arendusalaga seotud ristmiku väljaehitamiseks on vajalik ristmiku
aluse maa omandamine (Nõmme kinnistu, 43701:001:0282) arendaja poolt
juhul, kui arendaja ei ole Nõmme kinnistu omanik.
2.	Käesoleva projekti mahus on vajalik koostada krundijaotuskava maa
omandamiseks ja tasuta üle andmiseks Transpordiametile.  Krundijaotuskava
tuleb kooskõlastada Transpordiametiga.
3.	Kõik maa omandamisega, sh Nõmme kinnistust äralõike eraldamisega
kaasnevad kulud (sh maamõõtmine) kannab arendaja.   Selle kohta peame
tegema kahepoolselt allkirjastatud koostöö kokkuleppe.
4.	Ehitamiseks riigitee alusel maal sõlmime arendajaga ristumiskoha
ehitamise lepingu, mis annab õiguse ehitustöödeks riigitee alusel maal
lepingus toodud tingimustel. Koostöö kokkulepe on lepingu lisa. Enne
ristmiku ehitamist peab maa olema omandatud ja Transpordiametile üle
antud.

Roadplan OÜ 18.10.2024: Info arendajale edastatud.

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Triinu Kooskora Roadplan < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, September 10, 2024 2:45 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: 13190 km 2,875 Metsa tee projekt

Tere!

Oleme teinud korrektuurid põhiprojektis „Metsa tee teed ja tehnovõrgud“
(Roadplan OÜ töö nr 22027) ning esitame kooskõlastamiseks korrigeeritud
projektlahenduse.

Projektlahendus on võimalik alla laadida lingilt:
<https://estroadplan.sharepoint.com/:u:/s/22027ToomajaSepaojaDPteedjatehno
vrgud/EavWNBiNeF1FsQJm94tkH0gBG83gkP-TlNs6J6Wvk2FuGA?e=s08YGO>
22027_PP_Metsa tee.zip

Palume Transpordiameti kooskõlastust projektlahendusele.

Lugupidamisega

Triinu Kooskora
Projektijuht

+372 5289315 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.